Kezeljük a fasciát! 1.

A fasciával már megismerkedtünk, és azt is tudjuk, hogy mivel támogathatjuk a zavartalan működését. Ugye te is megteszed ezeket minden nap?
Most pedig nézzünk néhány kezelési lehetőséget azokra az esetekre, ha már kialakult valamilyen probléma a rendszerben.

Az egyik ilyen módszer a KÖPÖLY. Ezt már – nyilván nem tudatosan a fasciát célozva – régóta használják a gyógyításban. Manapság kicsit más szemlélettel, de továbbra is előszeretettel alkalmazzuk a rehabilitáció során, illetve a regenerációt megkönnyítendő.

Mi ez és hogy működik?
A köpöly apró vagy akár tenyérnyi üveg, műanyag vagy szilikon harang, melyben vákuumot hozunk létre, és ezzel kezeljük a bőrt, kötőszövetet. A kezelés történhet úgy, hogy a köpölyt csúsztatjuk az érintett területen, de úgy is, hogy a köpölyt felhelyezzük, és aktívan vagy passzívan átmozgatjuk az adott részt. A vákuum hatására a bőr és az alatta elhelyezkedő kötőszövet megemelkedik, a kezelt terület keringése, anyagcseréje javul, és (főként mozgatás, mozgás hatására) a fasciában kialakult összenövések felszakadnak. Minél erősebb a létrehozott szívóerő, annál mélyebb szöveti rétegeket érhetünk el. A kezeléssel javítható az izmok rugalmassága, ereje, funkciója. Csökkenthető az ödéma, és jobb minőségű szöveti gyógyulás várható.

Milyen esetekben érdemes használni?
A fentiekből következik, hogy alkalmazhatjuk fájdalmas izomcsomóknál, triggerpontoknál, feszes, zsugorodott izomzaton. Ezek a problémák gyakran csökkentik az ízületi mozgástartományt is, tehát ennek kezelésében szintén nagyon hasznos eszköz lehet a köpöly. Amikre gyakran nem is szoktak „bűnösként” gondolni – pláne, ha régebbiek – a hegek. Pedig ugyanúgy szűkíthetik a mozgástartományt, akárcsak a túl feszes izmok. Lehet, hogy kívülről egy apró vágásnak tűnik, a felszín alatt viszont okozhat nagyobb gondot. Éppen ezért fontos, hogy a szövetet a hegek környékén is folyamatosan mobilan tartsuk, mivel az egyes rétegek összetapadása, összenövése komolyan beavatkozhat a nyirokkeringésbe, a normál szöveti anyagcserébe, sőt még a mozgásmintába is. Ez pedig továbbgyűrűzik, és izom- valamint ízületi fájdalmakat, túlterhelődéseket, idő előtti kopásokat okozhat.

A köpöllyel végzett kezelések nyomot hagyhatnak a bőrön, ami az egészen enyhe bőrpírtól az erőteljes véraláfutásokig terjedhet. A hatás érdekében azonban érdemes ezt a kellemetlenséget elviselni. Viszont ha kinesiotape-pel kombináljuk a használatát, a terápia is hatékonyabb lesz, és a zavaró foltok is könnyen eltűntethetők. 🙂

A köpöly remek kiegészítése lehet még a MASSZÁZS terápiáknak, ahol az eszköz használatával a terapeuta mélyebb szöveti rétegekre is erőteljesebb hatást tud gyakorolni. Hiszen a masszázs célja is ezek keringésének fokozása, az összetapadások feloldása, ezáltal fájdalom- és problémamentesebb mozgás lehetővé tétele.

Ha nem tudunk masszőrhöz fordulni, de gyors izomlazításra lenne szükségünk, akkor jó megoldás lehet az SMR HENGER használata is. Ezzel gyakorlatilag önmasszázst végezhetünk, fellazíthatjuk a feszes, összetapadt szöveteket, javíthatjuk az érintett terület anyagcseréjét, ezáltal csökkenhet a fájdalmunk.

Mindegyik módszernél nagyon fontos, hogy a kezelés után csak akkor lehet tartós az elért eredmény, ha mozgásban maradunk. Vagyis, amint az előző írásomban is olvasható, minden nap legalább 20 percben, teljes mozgástartományban mozgassuk át minden ízületünket.

További módszereket a következő írásomban mutatok be.

A bejegyzésben szereplő képek saját fotók, azok engedély nélküli felhasználása TILOS!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.