Blog

Tagadhatatlanul és visszavonhatatlanul ránk tört a nyár. Még talán jobban megvisel a szokatlan meleg, de nyugi, pár nap, és alkalmazkodik a szervezeted. Viszont nem árt, ha segíted is ebben. Az egyik legegyszerűbb, mégis talán a legfontosabb dolog, amit megtehetsz ennek érdekében az, hogy odafigyelsz a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztásra. Ennek a fiziológiai hátterébe most nem mennék bele részletesen, de mivel testünk mintegy 70%-a víz, nem kérdés, hogy kiemelt figyelmet kell rá fordítanunk. A WHO
Életmód
, , ,
Mostanában többen is megkerestek azzal a kérdéssel, hogy mit ajánlanék annak, aki hosszabb kihagyás után most kezd el (újra) mozogni. Nem is csoda, hiszen a tavasz beköszöntével sokkal többen éreznek kedvet ahhoz, hogy aktívabbak legyenek. Hogy mit válaszoltam? Azt, hogy kezdésnek dolgozzon ízületei fiziológiás mozgásterjedelmének visszanyerésén. Vagyis mobilizáljon sokat. Ez ugyanis mindennek az alapja, akármilyen mozgásformáról is beszélünk. Gondolj csak bele. Hogyan tudnál például úgy bármit- akár csak a karodat – is helyes mozgásmintával (!)
Fascia, Prevenció, Rehabilitáció
Munkám során sokszor találkozom olyanokkal, akiknek hát- és derékfájás nehezíti az életét. Ilyen problémákra a leggyakoribb tanácsok a hátizom erősítés, illetve az úszás. De biztos, hogy ezek jelentik a jó megoldást? Az esetek többségében sajnos nem. Sőt, az is előfordulhat, hogy rontanak a helyzeten. A gerinccel párhuzamosan, ahhoz közel futó izmok a derékfájással küzdőknél általában alapból feszesek (ez az ún. védekező izomfeszülés), mivel a fájdalmakat kiváltó ok sokszor a mélyben kialakult probléma, és ezt a
Prevenció, Rehabilitáció
, , , , ,
Ha már rászántad magad, hogy életmódot váltasz, aminek szerves része lesz a rendszeres mozgás is, fontos, hogy megfelelő szakemberhez fordulj, és mindezt olyan helyen tedd, ahol jól érzed magad. Összegyűjtöttem néhány (szerintem) fontos szempontot, amik alapján vélhetően könnyebb lesz jó edzőt választanod-legyen szó akár egyéni, akár csoportos edzésekről. Legyen kompetens Értsen ahhoz, ami a te célod. Főleg, ha speciális igényeid, céljaid vannak, például valamilyen versenyre készülsz, vagy mozgásszervi panaszaid vannak. Erről megbizonyosodhatsz a már hozzá
Életmód
A Karácsony és az év utolsó napjai általában mindenkinél a nagy családi ünneplések – ezzel együtt a kiadós ebédek és vacsorák – ideje. Mozgásra pedig gyakran kevesebb idő jut ilyenkor. Ezek a napok gyakran az alakunkon is nyomot hagynak. De ha ügyesen szervezed, megúszhatod a kellemetlen következményeket. Ráadásul nem is kell túl nagy dolgokra gondolni. Nézzük, mit is tehetsz azért, hogy az ünneplésnek csak a pozitívumait tapasztald. A kép forrása: pexels.com Igyál sok vizet! Ilyenkor
Életmód