Februártól indul a Mozaik Hűségprogram!

Aki ismer, tudja rólam, hogy szeretem a pontgyűjtő akciókat, programokat. 😀 Innen jött az ötlet, hogy létrehozzak egy saját Hűségprogramot, amivel kitartó vendégeim kedvezményekhez juthatnak.

Gyűjts pontokat!
Minden új vendég után, akit magaddal hozol, vagy aki a Te ajánlásodra érkezik (a teremben lesznek ajánlókártyák), 1 hűségpontot kapsz.

Váltsd be a pontjaidat!
Minden hűségpont 10% kedvezményt jelent. Pontjaidat beválthatod egyesével, de akár össze is gyűjthetsz többet, hogy nagyobb kedvezményben részesülj a következő napijegy vagy bérletvásárlásnál. A kedvezmény a Mozaik ajándéktárgyakra is kiterjed. Kedvezményes áron vásárolhatod meg őket pontjaid beváltásával. Erről bővebb infó a teremben.

Extra lehetőség a pontszerzésre!
Adj szöveges értékelést vagy/és ajánlást a facebookon a Mozaik testműhely Szűcs Gabi edző, pre- és rehabilitációs tréner oldalról (rólam, a teremről), ezzel is szerezhetsz hűségpontot. Ha nem vagy regisztrálva a facebookon, akkor is kaphatsz extra pontot. A Google Térképen írt értékelések is beleszámítanak a programba, de küldhetsz a honlapomon vagy egyéb felületen közzétehető ajánlást/értékelést is.

Gyűjts minél több pontot, és használd ki a kedvezményeket!

START bérlet

Te is régóta tervezed, hogy rendszeresen eljársz mozogni, de valami miatt mindig feladtad?

Nem találtad meg a megfelelő helyet, edzőt, időpontot…?
Nem ragadott magával a választott mozgásforma?
Kipróbálnál többféle órát, hogy megtalálhasd az igazit?

Van egy kihagyhatatlan ajánlatom számodra!

Vegyél részt 3 csoportos órámon – akár többfélén is – mindezt hosszabb távú elkötelezettség, és kockázat nélkül. Ismerj meg különböző edzéstípusokat, és találd meg azt (vagy azokat), ami(k) neked leginkább megfelel(nek). Amelyik élvezetes, feltölt energiával testileg-lelkileg. Amit rendszeresen legalább heti 2-3 alkalommal be tudsz iktatni az egyéb feladataid közé, amire izgatottan készülsz újra és újra, hogy milyen kihívás elé állít éppen. Azért, hogy ezeket legyőzve erősebb, fittebb legyél, testileg-lelkileg.
Ezek után pedig vedd elő a naptáradat, írd be az időpontokat, és gyere rendszeresen. 🙂 Élvezd az edzés pozitív hatásait: a növekvő energiaszintet, a javuló hangulatot, a jobb közérzetet, a szebb tartást és a formásabb alakot.

Ha még nem voltál nálam,

3 alkalmas, csoportos órára szóló bérletet vásárolhatsz,

mindössze 1500 forintért!*

Én szóltam, hogy kihagyatatlan!  😉

Ne habozz Te se, nézd meg az órarendet, válassz az edzések közül, foglalj időpontot és gyere!

 

* Az ajánlat február 15-ig érvényes. A bérletek felhasználhatósága 1 hónap.

 

 

Derékfájás. Mi lehet a megoldás?

Munkám során sokszor találkozom olyanokkal, akiknek hát- és derékfájás nehezíti az életét. Ilyen problémákra a leggyakoribb tanácsok a hátizom erősítés, illetve az úszás. De biztos, hogy ezek jelentik a jó megoldást? Az esetek többségében sajnos nem. Sőt, az is előfordulhat, hogy rontanak a helyzeten.

A gerinccel párhuzamosan, ahhoz közel futó izmok a derékfájással küzdőknél általában alapból feszesek (ez az ún. védekező izomfeszülés), mivel a fájdalmakat kiváltó ok sokszor a mélyben kialakult probléma, és ezt a felületesebben elhelyezkedő izmok kompenzálni igyekeznek. Képzeld el, mi történik, ha ezeket erősítő gyakorlatokkal még feszesebbé teszed. Igen, fokozódni fog az érintett területen levő csigolyákra és porckorongokra gyakorolt kompressziós hatásuk. Emellett azt se felejtsük el, hogy általában már maga a túlfeszült izom is okoz fájdalmakat, melynek keringése, így funkciója is romlik. Első feladat tehát a kiváltó okok tisztázása, és az ennek megfelelő (mozgás)terápia meghatározása.

Mi a helyzet az úszással? Alapvetően nagyon jó mozgásforma, alaposan átmozgat, de a hát- és derékfájás problémájára nem a legjobb megoldás. Egyrészt a legtöbb ember nem szabályosan úszik, tehát az izmait valószínűleg úszás közben is rossz mozgásminta alapján használja. Ezzel tovább fokozhatja a már egyébként is kialakult izomdiszbalanszot. Ha már úszás, a legjobb megoldás a szabályosan kivitelezett hátúszás lenne, erre viszont sokan nem képesek, nem tanulták. Másrészt az úszás közben felvett vízszintes testhelyzet nem igazán funkcionális, hiszen mozgásainkat leginkább függőleges helyzetben végezzük. Továbbá, míg a hétköznapokban a tevékenységeinket a gravitációs térben végezzük, addig a medencében a víz felhajtóereje kompenzálja a gravitáció hatását, tehát megint csak a megszokottól-amire treníroznánk az izmainkat-eltérő hatás ér minket.

Sokkal nagyobb haszna van az izmok tanításának (szükség esetén újra tanításának). Ahhoz ugyanis, hogy a törzs stabil lehessen, elsősorban nem erősítésre van szükség (hiszen az itt elhelyezkedő izmok erejüknek csupán mintegy 3%-át használják a stabilizáláshoz), hanem az ideg-izom kapcsolatok bejáratására, élénkítésére. Az igazán célravezető megoldás a speciális core tréning gyakorlatok végzése, melyek során a törzset stabilizáló izmokat minden irányból – mellső, hátsó és oldalsó helyzetekben is – megdolgoztatjuk. Ezzel megtanítva nekik, hogy mikor milyen sorrendben és milyen erővel kapcsolódjanak be a mozgásokba annak érdekében, hogy törzsünket – mint testünk központját – stabilan tartsák, miközben a végtagjaink különféle mozgásokat végeznek. Ehhez szükség van a körültekintően összeállított mozgásanyagra, és a helyes kivitelezés felügyeletére. Nagyon jó hatásfokkal és viszonylag gyorsan fejleszthetők az ideg és izom közötti kapcsolatok, ami által mozgásunk jóval fájdalommentesebb és biztonságosabb lehet.

A stabilizáló gyakorlatok előtt azonban mindenképpen alapvető az, hogy a mozgásban résztvevő ízületeinknek a mozgástartománya fiziológiás legyen, és azok, melyekkel szemben ez az elvárás, kellően stabilak is legyenek. (A témáról bővebben is olvashatsz.) Ennek eléréséhez gyakran elég néhány hét, és így megfelelő alapokkal indulhatunk a stabilizáló feladatok irányába – vagyis a hát- és derékfájás legyőzése útján.

A bejegyzésben szereplő képek saját fotók, azok engedély nélküli felhasználása TILOS!