Karácsony bűntudat nélkül? Ezekre figyelj!

A Karácsony és az év utolsó napjai általában mindenkinél a nagy családi ünneplések – ezzel együtt a kiadós ebédek és vacsorák – ideje. Mozgásra pedig gyakran kevesebb idő jut ilyenkor. Ezek a napok gyakran az alakunkon is nyomot hagynak. De ha ügyesen szervezed, megúszhatod a kellemetlen következményeket. Ráadásul nem is kell túl nagy dolgokra gondolni. Nézzük, mit is tehetsz azért, hogy az ünneplésnek csak a pozitívumait tapasztald.

A kép forrása: pexels.com

Igyál sok vizet!
Ilyenkor is kiemelten fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű víz elfogyasztása. Annak ellenére, hogy a kinti hőmérséklet alacsonyabb, és kevésbé izzadunk, a fűtés miatt szárazabbá váló levegő szárító hatását ellensúlyoznunk kell a folyadékbevitellel. Emellett pedig az anyagcsere folyamatainkhoz is szükség van rá, hogy kellően hidratáltak legyünk.
További előnye, hogy segít abban is, hogy kevesebbet egyél. Arra viszont figyelj, hogy ne közvetlenül evés előtt vagy után igyál, illetve az étkezés közben is jobb mellőzni a nagyobb mennyiségű folyadék fogyasztását.
Az alkoholra, a cukros üdítőkre és gyümölcslevekre szerintem ki sem kell térnem… 🙂

Ne farkaséhesen menj a nagy karácsonyi vacsorára!
Ha már kopog a szemed az éhségtől, garantáltan nehezebben fogsz ellenállni a csábító fogásoknak. Így könnyen jóval többet ehetsz a kelleténél. Ennek elkerülése érdekében előételnek vagy még indulás előtt egyél egy könnyű salátát, hogy ne teljesen üres hassal ülj a terített asztalhoz. Az étkezés során pedig ne kapkodj, alaposan rágd meg az ételt, élvezd az ízeket. Így kisebb adaggal is beéred majd.
Az is egyszerű, de hatásos trükk, ha kisebb tányérról eszel. Erre egyrészt kevesebbet tudsz szedni, másrészt többnek látszik rajta az étel, így a szemed hamarabb „jól lakik”.

Tervezz előre!
Attól, hogy Karácsony van, még nem kell többet enni. Nem ettől ünnep az ünnep. Persze, senkit nem kell megsérteni azzal, hogy meg sem kóstolod a menüt. De ha előre átgondolod, milyen meghívások várnak rád, akkor nagyobb eséllyel nem fogsz többet enni a kelleténél.

Egyél sok zöldséget!
A zöldségeket rost- és tápanyagtartalmuk a kiegyensúlyozott étkezés alapjává teszi. Köretként, de akár főételként is remekül megállják a helyüket az ünnepi asztalon, nyersen, párolva, főzve vagy sütve is fogyaszthatjuk őket.

Válaszd a natúr húsokat, halakat!
Sok helyen a rántott hal és hús a megszokott menü ilyenkor. A grillezett, főtt vagy párolt verziók viszont az alakod és a közérzeted szempontjából is jobb választásnak bizonyulnak.

Kerüld a nassolást!
Ha mégis ennél valamit két főétkezés között, válaszd inkább a zöldségeket, gyümölcsöket, esetleg egy kevés olajos magot. Nyilván nem fog összedőlni a világ egy-két szelet sütitől, de próbálj ellenállni a kísértésnek, hogy ne is legyen ennél több. Még jobb, ha ez a pár szelet is inkább cukormentes, kalóriaszegény változat.

Maradj aktív ilyenkor is!
Ünnepelni nem csak az asztal mellett lehet. Sőt, sokkal maradandóbb élményeket ad egy, a családdal, barátokkal együtt, aktívan töltött délután. Mehettek kirándulni vagy csak egy nagyot sétálni, a lényeg, hogy mozduljatok ki egy kicsit a négy fal közül, használjátok ki, hogy ilyenkor több idő jut a közös programokra.
Akár a megszokott edzéseidet, akár valami más aktivitást végzel, biztos, hogy a hangulatodat és szervezeted működését is pozitívan befolyásolod vele. Próbálj ki akár új mozgásformákat, amikre eddig nem jutott elég időd. Ha pedig még nem része az életednek a rendszeres mozgás, lehet, hogy pont most fogsz valami olyat találni, amit beépíthetsz a mindennapjaidba. Ha az elhatározás megszületett, miért várnál januárig arra, hogy elkezdd?

Aludj eleget!
Az év utolsó napjai általában több szabadidőt biztosítanak. Ezt használd ki arra is, hogy a decemberi hajtást kipihend. A szervezetednek szüksége van a regenerálódásra egy-egy ilyen megterhelő időszak után, és ezt nem tudod megúszni. Ráadásul a kialvatlanság a kedveden kívül az alakodra is rossz hatással lehet. Fáradtan ugyanis hajlamosabbak vagyunk több étellel pótolni a hiányzó energiát.

 Mindent összevetve, fontos, hogy jól érezd magad az ünnepek alatt, de közben igyekezz megtalálni és megtartani az egyensúlyt. Törődj a testeddel és a lelkeddel egyaránt, töltődj fel, hogy aztán a következő évben még jó sokáig legyen miből erőt merítened.

Meghitt, békés Karácsonyt és valóra váltott álmokban gazdag, boldog új évet kívánok Neked.

Szeretettel: Gabi

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.